مزیت دوره های غیرحضوری

  • صرفه جویی در زمان و وقت دانشجویان

  • صرفه جویی در هزینه دانشجویان

  • در دسترس بودن همیشگی مطالب

  • عدم نیاز به سفر و جابجایی

  • کامل و جامع بودن مطالب آموزشی

 

نحوه برگزاری دوره های غیرحضوری

     پیشرفت تکنولوژی موجب بوجود آمدن روشهای نوین آموزشی شده است. امروزه در کشورهای صنعتی دنیا دوره های غیرحضوری و آموزش از راه دوره، بخش قابل توجه از نیاز آموزشی کشورها را تامین می نماید. به طوری که کم هزینه بودن و سریع بودن این نوع روش آموزشی در دوره های که موجب جلوگیری از اتلاف وقت مخاطبین آنها خواهد شد، یک مزیت بسیار بزرگ برای این روش نوین اموزشی محسوب میگردد.

لذا در سیستم آموزشی دوره های تخصصی که به صورت غیرحضوری برگزار می شود این آموزشگاه با فرآهم آوردن امکانات و شرایط برگزاری دوره به صورت غیرحضوری سعی در افزایش اثربخشی دوره های تخصصی بر روی مخاطبین دوره ها دارد. لازم به ذکر است با شرایط و امکاناتی که ایجوش در برگزاری دوره های خود در نظر گرفته است، دوره های غیرحضوری هیچ کاستی نسبت به دوره های حضوری مشابه نداشته و با فراهم آوری شرایط دوره حضوری حتی امکاناتی به آنها افزوده شده که در دوره های حضوری وجود ندارد، همچنین دانشجویانی که موفق به دریافت گواهی شرکت در این دوره های می شوند از نظر مدرک و سیستم آموزشی هیچ تفاوتی با کسانی که در دوره های تخصصی حضوری شرکت نموده ندارند و این دوره ها تنها جهت حذف مشکلاتی که دوره های حضوری دارند به صورت غیرحضوری برگزار می گردد. در این قسمت یه بعضی از امکانات دوره های غیر حضوری ایجوش اشاره خواهد شد:

 الف – استفاده از فیلم آموزشی: ارائه و تدریس مطالب توسط مدرس ایجوش مطابق با سرفصل های آموزشی هر دوره تخصصی در هر فیلم آموزشی مربوط به دوره تخصصی مدرس این آموزشگاه مطابق سرفصل و موضوع مورد نظر اقدام به تدریس و ارائه مطالب آموزشی می نماید. در تجزیه و تحلیل مطالب تدریس شده سعی می شود مطالب با جزئیات کامل تدریس شود تا پرسش و سوالی برای دانشجویی که فیلم را مشاهده می نماید وجود نداشته باشد ولی حتی در صورت وجود سوال دانشجو می تواند مستقیماً با مدرس مرکز ارتباط برقرار نماید. توجه فرمایید از آنجایی که در بعضی از دوره ها مخاطبین گسترده ای وجود دارد لذا برای بعضی از دانشجویان ارائه مطالب ساده و مقدماتی لازم می باشد که ارائه مطالب پیش پا افتاده ممکن است برای آن دسته از دانشجویان آشناتر با مطالب جذابیت کمتری داشته باشد، لذا یادگیری کلیه مطالب آموزشی مورد بحث الزامی می باشد.

ب- استفاده از کارگاه آموزشی: ارائه فیلم آموزشی از کارگاه با اجرای عملی کار در کارگاه در هر دوره آموزشی کارگاه مربوط به همان دوره نیز آموزش داده می شود که دانشجویان از جهت عملی نیز آشنایی کامل با دوره تخصصی پیدا نمایند. لازم به ذکر است ممکن است برای بعضی از عزیزان مطالب مقدماتی ارائه شده بسیار پیش پا افتاده باشد که با توجه به گستردگی مخاطبین دوره ها این خصوصیت جزء ماهیت این دوره ها می باشد.

ج- استفاده از نرم افزار مخصوص برای آموزش دوره: دسته بندی و ارائه مطالب در نرم افزار مخصوص دوره و سازگار با سیستم عامل های مورد استفاده عموم جهت سهولت در استفاده دانشجویان از مطالب آموزشی مورد نیاز، از نرم افزار ساده فلش پلیر استفاده شده است که به این نحوه دسترسی دانشجویان به مطالب موردنظرشان سریعتر و راحت تر می باشد.

د- استفاده از فایل الکترونیک جزوات جامع آموزشی: دسترس بودن کلیه مطالب و جزوات آموزشی به صورت فایل PDF جهت سهولت و در دسترس بودن مطالب آموزشی، برای دانشجویان شرکت کننده فایل PDF کلیه مطالب و استانداردهای مورد نیاز موجود می باشد که جهت شرکت در آزمون و مصاحبه های تخصصی این آموزشگاه و کلیه موسسه های دیگر جهت استخدام و یا دریافت گواهی نامه تهیه و تنظیم شده است که کلیه مطالب موجود در این جزوه ها توسط مدرس دوره در فیلم آموزشی تدریس شده اند.

و- استفاده از سیستم پرسش مکاتبه ای جهت پاسخ به سوالات و ابهامات دانشجویان دوره: وجود امکانات تماس با مدرس دوره جهت مشاوره و پرسش برای دانشجویان هر دوره با وجود اینکه مدرس دوره در هر سرفصل به ارائه کلیه مطالب مورد نیاز آموزشی با جزئیات کامل می پردازد به صورتی که جای هیچگونه پرسش یا مطلب نامفهومی برای دانشجویان باقی نماند ولی نهایتاً این سیستم می تواند در ارائه بهتر مطالب راه گشا باشد.

ن- گنجاندن اطلاعات جانبی و استانداردهای مورد نیاز در دوره: قابل دسترس بودن کلیه استانداردها و جزوات آموزشی مورد نیاز دانشجویان جدیدترین استاندارد ها و مطالب آموزشی مورد نیاز دانشجویان در هر دوره در کنار جزوات قدرتمند آموزشی ایجوش به آنها ارائه می شود به صورتی که دانشجویان شرکت کننده در دوره های این مرکز از به دست آوردن هرگونه مطالب آموزشی دیگر کاملا بی نیاز می شوند.

  آزمون دوره های مکاتبه ای

    آزمون دوره های تخصصی نیز به صورت غیرحضوری برگزار می گردد که دانشجویان شرکت کننده در این آزمون ها بایستی حداقل به 70 درصد سوالات پاسخ مناسب دهند تا موفق به دریافت گواهی نامه اتمام دوره شوند. از آنجایی که سوالات آزمون مطابق با مطالب تدریس شده در دوره تخصصی می باشد لذا از دانشجویان انتظار می رود تا با توجه به فیلم آموزشی و مطالب ارائه شده بتوانند به این سوالات پاسخ صحیح دهند ضمن اینکه سوالات مورد نظر مشابه سوالاتی می باشد که از متخصصان جهت استخدام پرسیده می شود لذا پاسخ دادن به سوالات ضمن موفق شدن دانشجو به دریافت گواهی شرکت در دوره او را برای شرکت در هر مصاحبه یا آزمون تخصصی مربوط به همان دوره آماده می سازد. آزمون های این آموزشگاه در این نوع روش آموزشی که به صورت اینترنتی و از طریق همین پایگاه برگزار می گردند دارای مزیت های فراوانی می باشند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهد شد:

 

الف- جامع بودن آزمون و امکان پرسش کامل از کلیه سرفصل های دوره:

    از آنجایی که دانشجویانی که موفق به دریافت گواهی دوره می شوند بایستی تسلط لازم را بر روی مطالب داشته باشند و در صورت شرکت در مصاحبه موفق شوند و از آنجایی که محدودیت کمتری برای گستردگی سوالات در این نوع آزمون ها وجود دارد لذا در آزمون دوره ها سعی شده کلیه مطالبی که دانشجو نیاز داشته مورد سنجش قرار گیرد، لذا سوالات مورد نظر مطابق با سرفصل های آموزشی در این آزمون گنجانده شده است که پاسخ دانشجو با مشاهده فیلم آموزشی و مطالعه جزوات آموزشی به راحتی قادر خواهد بود به کلیه آنها پاسخ مناسب بدهد.

 

ب- همیشه در دسترس بودن آزمون دوره های مکاتبه ای:

    از آنجایی که داوطلبان شرکت کننده از سراسر کشور می باشند لذا بایستی شرایط برگزاری آزمون برای همه آنها به صورت برابر قابل اجرا باشد. سیستم آزمون اینترنتی که از طریق همین سایت برگزار خواهد شد این شرایط و امکانات را برای دانشجویان عزیز فراهم می کند.

لطفا جهت اطلاعات بیشتر با یکی از روشهای ارتباطی با همکاران ما تماس بگیرید

درباره آموزشگاه ایجوش

آموزشگاه ایجوش بعنوان مرکز آموزش و مهندسی جوش ایران، بزرگترین مرکز برگزاری دوره های فنی و مهندسی است که هم اکنون در زمینه های صنعتی دارای دوره های مختلف آموزشی می باشد. دوره بازرسی جوش سطح 1 و 2، دوره بازرسی سندبلاست و رنگ، دوره بازرسی مخازن ذخیره و تحت فشار، دوره آموزش پایپینگ و خطوط انتقال، تست های غیرمخرب، ایمنی و بهداشت صنعتی، کنترل کیفیت، نفت و گازی و ...